W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na w pełni niskopodłogowe tramwaje firma Lechpol w porozumieniu z wiodącym na rynku producentem tramwajów zaprojektowała i wyprodukowała przedkładnię tramwajową nowego typu. Podobne rozwiązanie nie było jak dotąd oferowane przez polskich producentów.
Jest to dwustopniowa przekładnia zębata z kołami o śrubowej linii zęba.
Jej kompaktowa, zwarta konstrukcja o niewielkich wymiarach gabarytowych pozwala na montaż na osi tramwajowej pod pudłem tramwaju z niską podłogą, a więc w przestrzeni, w której nie ma możliwości zamontowania przekładni tramwajowych z rozwiązaniami technicznymi z poprzednich lat.
Montaż bezpośrednio na osi napędowej oznacza maksymalną prostotę konstrukcji z wykluczeniem wykorzystania wielu elementów podatnych na zużycie. Zastosowanie walcowych kół zębatych i bezstykowych uszczelnień labiryntowych gwarantuje bezawaryjną pracę o wydłużonych okresach serwisowych, jednocześnie oferując niższy koszt przekładni względem zachodnich konstrukcji.
• zaprojektowana dzięki użyciu najnowocześniejszego oprogramowania komputerowego dającego możliwość uzyskania najwyższej jakości
• opracowany nowatorski system uszczelnienia labiryntowego pozwolił na całkowite wyeliminowanie uszczelnień gumowych, newralgicznego punktu dla konkurencyjnych projektów
• znaczne zwiększenie przebiegów między remontowych przy jednoczesnym obniżeniu kosztów modernizacji
• przebiegi między remontowe na poziomie 700 000 km
• zwiększenie bezawaryjności dzięki zastosowaniu wysokiej klasy ułożyskowania stożkowego, oraz systemowi utrzymującemu stały poziom oleju w łożyskach nawet przy dłuższych postojach
• nowatorska metoda osadzania korpusów koła talerzowego na osi pozwalająca na wielokrotne zakładanie i zdejmowanie bez uszkadzania powierzchni osi
• ponad 1000 przekładni pracujących w całej Polsce
Urząd Patentowy RP w dniu 31.01.2011r. udzielił prawa ochronnego na wzór użytkowy opracowanej w naszej firmie przekładni hipoidalnej jednostopniowej.
Zakres prac obejmuje:
• demontaż podzespołów z użyciem poziomej prasy hydraulicznej do zestawów kołowych
• piaskowanie elementów korpusu i naniesienie nowej powłoki lakierniczej
• wymianę wszystkich łożysk, zarówno wewnątrz skrzyni jak i w maźnicach
• regenerację gniazd łożysk w korpusie
• produkcję nowej osi
• regenerację kół tocznych
• regenerację/produkcję gumowo-stalowych amortyzatorów maźnic
• produkcję i wymianę wszelkich innych podzespołów, które tego wymagają: pokrywy łożyskowe, korpusy uziemienia, pokrywy maźnic, etc.